کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی نشاط

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی نشاط کرج

کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی نشاط

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی نشاط کرج


مرکز طب فیزیکی نشاط با تمرکز بر بیماری های مفاصل، استخوان و ستون مهره ها با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در خدمت بیماران محترم می باشد. مرکز توانبخشی نشاط با تمرکز بر توانبخشی بیماران دچار سکته مغزی، ضربه های مغزی، ام اس، سی پی و ضایعات نخاعی در بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در خدمت بیماران محترم می باشد.
آخرین مطالب

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۲۱ ب.ظ

تاندونیت کشکک زانو

تاندونیت کشکک زانو، آسیب‌ دیدگی و التهاب تاندونی است، که کشکک زانو را به استخوان درشت نی ساق پا متصل می‌کند.

هر فردی ممکن است به این بیماری مبتلا شود، اما از آنجایی که این آسیب‌ دیدگی در میان ورزشکاران ، به ویژه افرادی که والیبال و بسکتبال بازی می‌کنند ، بسیار شایع است ، تاندونیت کشکک زانو را بیماری “زانوی جهنده” یا ” زانوی پرندگان”می‌نامند.

این عارضه بر اثر وارد آمدن فشار مکرر بر زانو ایجاد می شود، که بیشتر مواقع به خاطر استفاده بیش از حد از زانو در ورزش اتفاق می‌افتد، زیرا دویدن ، پریدن و حرکت اسکات فشار بیشتری بر تاندون کشکک زانو وارد می‌کند. فشار مداوم و مکرر بر روی زانو ، سبب ایجاد پارگی‌های کوچکی در تاندون می‌شود که با گذشت زمان ، تاندون را ملتهب و ضعیف می‌کند. درد ممکن است خفیف یا شدید باشد.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۷:۲۱
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۱۴ ب.ظ

جابجایی کشکک زانو

با خم و راست شدن زانو، کشکک زانو روی شیاری که در انتهای پایینی استخوان) شیار تروکلئا( قرار دارد، بالا و پایین می‌رود. شکل کشکک زانو طوری است که درست در مرکز شیار تروکلئا جا گرفته و به شکل متقارنی در درون این شیار می‌لغزد. در بعضی افراد، کشکک زانو به طرف خارج زانو کشیده می‌شود، در این حالت، کشکک در وسط شیار حرکت نمی‌کند. به این وضعیت نیمه دررفتگی و جابجایی کشکک زانو گفته می شود.

حرکت نکردن کشکک زانو در مسیر صحیح خود ممکن است هیچ گونه علائمی نشان ندهد، ولی در اکثر موارد نیمه دررفتگی کشکک زانو سبب ناراحتی در هنگام فعالیت و درد اطراف کناره‌های کشکک زانو می‌شود، که به آن سندرم درد پاتلوفمورال گفته می‌شود. در موارد شدید که کشکک زانو کاملاً از شیار خارج می شود، در رفتگی زانو ایجاد می شود.

 

علل جابجایی کشکک زانو

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۷:۱۴
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۰۸ ب.ظ

اسکولیوز

سکولیوز انحراف و خمیدگی یک طرفه‌ی ستون فقرات است که در اکثر مواقع قبل از زمان بلوغ رخ می‌دهد. این بیماری ممکن است به علت مشکلات دیگری مانند فلج مغزی و دیستروفی عضلانی ایجاد شود. البته عامل ایجاد کننده‌ی این مشکل در بسیاری از موارد ناشناخته است. حدود 3 درصد افراد در سن بلوغ به اسکولیوز مبتلا هستند.

معمولاً اسکولیوز خفیف است، ولی ممکن است به مروز زمان و به همراه رشد کودک شدیدتر شود. موارد شدیدتر این بیماری می‌تواند باعث بروز معلولیت شود، در این حالت انحراف شدید، فضای قفسه سینه را کم کرده و ریه به سختی قادر به انجام عملکرد طبیعی خود خواهد بود.

با تشخیص به موقع اسکولیوز مادرزادی در دوره نوزادی، می‌توان با درمان‌های ساده مانند شروع استفاده از بریس‌ در ۶ ماهگی، نتایج بسیار خوبی گرفت.‌ اما، حتی یک بدشکلی کوچک هم در صورت درمان نشدن یا به تعویق افتادن درمان، شدت گرفته و باعث بروز عارضه‌های دیگری مانند مشکلات قلبی و ریوی‌ شده و نیازمند درمان‌های خطرناک تر و گران‌‌تر با نتایج کم‌اثرتر مانند جراحی ستون فقرات می‌شود.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۷:۰۸
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۰۳ ب.ظ

سرویکالژیا

سرویکالژیا دردهای شدید و ناراحت کننده‌ای است که در ناحیه گردن روی می‌دهد. گردن بخشی از ستون فقرات است و ستون فقرات با ساختار پیچیده ای متشکل از (مهره های کوچک، دیسک‌ها، مفاصل، ریشه‌های عصبی، ماهیچه‌ها و رباطها) مستعد آسیب و درد است.

گردن درد سرویکال در بعضی موارد بعد از چند روز از بین می‌رود اما افرادی هم هستند که از این مشکل به طور دائم رنج می‌برند. در مواردی که گردن درد شدید ماندگار شود، منجر به مشکلات بیشتری مانند سرگیجه و سردردهای مکرر خواهد شد. گردن درد می‌تواند به آهستگی فرد را از کار انداخته و به شغل و دیگر فعالیت‌های روزانه‌ اش ضربه بزند.

سرویکالژیا معمولاً به سایر قسمت‌های بدن منتشر نمی‌شود. این عارضه در بعضی افراد به صورت علائم خفیفی مانند سفتی گردن و یا سختی حرکت سر از سمتی به سمت دیگر است که چند روزی ادامه دارد و خودبه خود بهبود می یابد و به گرفتگی گردن موسوم است. ولی در بعضی دیگر، دردهای شدید ناتوان کننده و ناگهانی (تیر کشیدن گردن) در هر زمانی که فرد بخواهد سرش را تکان دهد، روی می‌دهد که طولانی مدت بوده و نیاز به درمان پزشکی دارد.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۷:۰۳
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۵۸ ب.ظ

سندروم گیلن باره

سندروم گیلن باره اختلالی نادر است که در آن سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی محیطی بدن حمله می‌کند. (اعصاب خارج از مغز و نخاع را اعصاب محیطی می‌نامند) این بیماری با سرعت بالایی، طی چند روز تا چند هفته پس از یک بیماری عفونی ویروسی یا باکتریایی ساده شروع شده و منجر به ضعف عضلانی، از دست دادن واکنش‌های رفلکسی، بی حسی و یا سوزش می شود. علائم بیماری از اندام‌های پایینی بدن شروع می‌شود و به تدریج به سمت بالا پیشرفت می‌کند و بر کل بدن اثر می‌گذارد.

سندروم گیلن باره، غلاف اطراف رشته های عصبی را مورد حمله قرار می‌دهد. غلاف میلین برای انتقال سریع تحریکات عصبی در سلول عصبی ضروری است. با تخریب میلین، پیام‌های عصبی به مغز و نخاع منتقل نمی‌شوند و باعث ایجاد بی حسی در قسمت آسیب دیده می‌شوند. همچنین مغز و نخاع نیز قادر به ارسال پیام به قسمت‌‌های مختلف بدن نخواهند بود. عصب‌های اندام‌های پایینی بدن، طولانی‌ترین عصب‌ها هستند، فاصله‌ی زیاد انتهای عصب تا مغز و نخاع سبب می‌شود بیشتر در معرض سندروم گیلن باره قرار گیرند و به همین علت علائم از اندام‌‌های پایینی شروع می شود.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۶:۵۸
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۴۹ ب.ظ

خار پاشنه

خار پاشنه (اسپور پاشنه یا استئوفیت) کلسیم اضافه و رشد بیش از حد استخوان بین پاشنه و قوس پا می باشد، که از زیر پاشنه به سمت قوس پا(وسط پا) گسترش می یابد و ممکن است به طور مستقل ایجاد شده باشد یا به دلیل وجود یک بیماری زمینه ای در فرد به وجود آمده باشد.خار پاشنه به سه شکل نقطه ای، قلابی و قفسه ای ایجاد می شود.

علائم خار پاشنه

  • درد خنجری، تیز و برنده در پاشنه پا هنگام ایستادن در صبح
  • درد خفیف و سفتی پاشنه پا در طول روز
  • احساس سوزش یا درد در پایین پا
  • التهاب و تورم در جلوی پاشنه
  • احساس حرارت از پاشنه
  • برآمدگی کوچک و قابل مشاهده استخوان مانند در زیر پاشنه
  • نقطه حساس به لمس در کف پاشنه که پابرهنه راه رفتن را دشوار می کند.
  • اختلال در راه رفتن طبیعی (درد شدیدی که حین راه رفتن سبب لنگیدن فرد می شود)

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۶:۴۹
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۳۲ ب.ظ

افتادگی لگن در زنان

افتادگی لگن در زنان زمانی رخ می‌دهد که لگن از جایگاه اصلی خود پایین بیاید و به دیواره واژن فشار بیاورد. لغزش رو به جلو یا پایین آمدن اندام‌ها را اصطلاحاً افتادگی آن اندام می‌گویند. افتادگی گاهی محدود به یک اندام می‌شود و گاهی چندین عضو را درگیر می‌کند. زمانی که بافت پیوندی و عضله‌های نگهدارنده لگن ضعیف یا بیش از حد کشیده شوند، لگن دچار افتادگی می شود. مثانه، میزراه، راست روده، رحم و واژن اندام‌هایی هستند که ممکن است افتادگی لگن آنها را نیز درگیر کند.

افتادگی یا پرولاپس لگن عمدتاً در زنان مشاهده می‌شود و در بانوان بالای ۵۰ سال شایع‌تر است. افتادگی لگن در زنان مشکل نادری نیست، به ویژه در زنانی که چند زایمان را پشت سر گذاشته اند احتمال ابتلا به این عارضه زیاد می باشد. احتمال بروز این ناراحتی در بانوان پس از دو و چهار بار زایمان طبیعی به ترتیب هشت و دوازده برابر افزایش می‌یابد. کششی که در طول زایمان بر عضله‌ها و بافت پیوندی وارد می‌شود، باعث کشیدگی بیش از حد بافت‌ها می‌شود و اگر برای بهبود آنها اقدامی صورت نگیرد، این بافت‌ها دیگر نمی‌توانند اندام‌های لگن را نگه دارند.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۶:۳۲
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۲۷ ب.ظ

درد سیاتیک

درد سیاتیک دردی است که در طول مسیر عصب سیاتیک، بیمار را دچار ناراحتی می‌کند، این درد از ناحیه پایین کمر شروع شده و به لگن و باسن و پاها منتقل می‌شود. معمولاً درد سیاتیک (تیر کشیدن لگن تا انتهای پا) فقط یک‌ طرف بدن را درگیر می کند. اغلب در طول یک حرکت ناگهانی (عطسه یا سرفه)، یا در هنگام تغییر موقعیت بدن (زمانی که بیمار از یک موقعیت نشسته، به حالت ایستاده در می‌آید) شدت درد افزایش می یابد.

اگرچه درد سیاتیک می‌تواند بسیار شدید باشد، اما در اغلب موارد بدون نیاز به جراحی ظرف چند هفته درمان می‌شود. ضعف شدید پاها و اختلال در عملکرد روده یا مثانه، از نشانه‌های ابتلا به سیاتیک شدید است، که در این موارد ممکن است انجام جراحی ضرورت یابد.

هر چیزی که موجب تحریک یا وارد آمدن فشار بر اعصاب شود، می‌تواند موجب درد در کمر، باسن، پشت ران و پا شود. شدت احساس درد به‌طور گسترده‌ای متفاوت است. درد سیاتیک به‌صورت دردی خفیف، تیز، احساس سوزش یا ناراحتی شدید بروز می نماید، همچنین باعث پدید آمدن احساس بی‌حسی، ضعف و سوزن سوزن شدن می شود.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۶:۲۷
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۱۱ ب.ظ

استئونکروز

در بیماری استئونکروز (سیاه شدن سر استخوان ران) ،بافت استخوان به علت خون‌رسانی بسیار ضعیف می‌میرد و استخوان بعد از وقوع شکستگی‌های جزئی فرو می‌ریزد. کم‌خونی سر استخوان ران منجر به مرگ سلول‌های مغز استخوان شده و منجر به فروپاشی بخش بافت مرده می‌گردد.

هنگامی که بافت استخوان می‌میرد و استخوان فرو می‌ریزد، غضروف پوشاننده مفصل ثبات خود را از دست می دهد. اگر استئونکروز در نزدیک یک مفصل مانند مفصل ران یا زانو رخ دهد، ممکن است سطح مفصل فرو بریزد.

معمولاً این بیماری، استخوان فمور در ناحیه بالای ران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، البته می‌تواند استخوان‌های دیگر بدن مانند استخوان‌های فک، دست، مچ دست، آرنج، شانه، زانو و پاها را نیز درگیر کند. بیماری نکروز با گذشت زمان پیشرفت می‌کند ولی ممکن است فقط گاهی اوقات علائمی جزئی از خود نشان دهد. به این بیماری نکروز آواسکولار ، نکروز آسپتیک و نکروز ایسکمیک استخوان نیز می‌گویند.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۶:۱۱
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۰۳ ب.ظ

اختلال نعوظ

ختلال نعوظ به عنوان یک اختلال کف لگن شناخته می‌شود و اغلب اوقات عدم قدرت عضلانی و فعالیت کافی در منطقه لگن  علت اصلی این اختلال می باشد. متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی با به کارگیری روش های درمانی جامع و غیر تهاجمی درمان اختلالات کف لگن، مردانی را که از اختلال نعوظ رنج می‌برند، با موفقیت تحت درمان‌ فیزیکی قرار می‌دهند. کمبود جریان خون و یا تجمع جریان خون در رگ‌ها (توقف سیاهرگی) نیز  منجر به علائم اختلال نعوظ می گردد.

افراد مبتلا به اختلال نعوظ نباید فقط به درمان دارویی اکتفا کنند. این داروها عوارض احتمالی (مانند: افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی) را به همراه دارد. متخصص توانبخشی با ارائه برنامه‌های درمانی جامع برای درمان ناتوانی جنسی آقایان، زندگی جنسی فعال و بدون عوارض جانبی را به مردان باز می گرداند.

علل و عوامل اختلال نعوظ

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۶:۰۳
کلینیک تخصصی نشاط