کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی نشاط

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی نشاط کرج

کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی نشاط

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی نشاط کرج


مرکز طب فیزیکی نشاط با تمرکز بر بیماری های مفاصل، استخوان و ستون مهره ها با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در خدمت بیماران محترم می باشد. مرکز توانبخشی نشاط با تمرکز بر توانبخشی بیماران دچار سکته مغزی، ضربه های مغزی، ام اس، سی پی و ضایعات نخاعی در بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در خدمت بیماران محترم می باشد.
آخرین مطالب

۳۰ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۲۹ ب.ظ

مانیپولاسیون

مانیپولاسیون یک نوع روش درمان غیر جراحی و دستی است که نقش مؤثری در درمان اکثر بیماری های مرتبط با ستون فقرات و مفاصل محیطی دارد. درمان های دستی مانیپولاسیون بر اساس عملکرد و دامنه حرکتی طبیعی و نرمال ستون فقرات ایجاد شده اند که نتیجه آنها نه تنها کاهش درد بلکه بهبود عملکرد ستون مهره ها می باشد.

متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی با آگاهی از بیومکانیک بدن انسان و نحوه به وجود آمدن اختلالات فیزیکی در سیستم اسکلتی بدن، راهکارهای درمانی آنها را از طریق روش های فیزیکی و حرکتی فراهم نموده اند. یکی از این راهکارها استفاده از مانورهای حرکتی روی ستون فقرات توسط دستان ماهر متخصص طب فیزیکی است. این مانورها یا تکنیک های حرکتی را اصطلاحاٌ درمانهای دستی یا مانیپولاسیون می نامند.

نتایج درمان با روش مانیپولاسیون گاهی بسیار جالب و معجزه آسا می باشد. زیرا با انجام درمانهای دستی طب فیزیکی ، علاوه بر دردهایی که به وضوح دارای منشاء ستون فقرات هستند، به شکل قابل توجهی بهبود می یابند، اغلب اوقات حتی دردهایی که ظاهراً هیچگونه ارتباطی با ستون فقرات ندارند نیز از بین می روند.

 

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۲۹
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۲۵ ب.ظ

انحراف شصت پا

انحراف شصت پا (هالوکس والگوس) عارضه ای است که به دلیل بروز بدشکلی در استخوان‌های پا ایجاد می شود و در اثر آن انگشت شصت پا به‌جای مستقیم بودن، به‌طرف انگشت دوم خمیده شده و به شکل یک برآمدگی در کنار شصت پا دیده می شود. این برآمدگی در ابتدا دردناک نیست ولی باگذشت زمان باعث درهم‌ فشرده شدن انگشتان پا خواهد شد و این حالت باعث بروز درد شصت پا و ایجاد یک بدشکلی دائمی می گردد.

 

 علل انحراف شصت پا

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۲۵
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۹ ب.ظ

پا چنبری – ناهنجاری مادرزادی

پا چنبری – ناهنجاری مادرزادی یا کلاب فوت شایعترین بیماری مادرزادی پا است که پای نوزاد به طرف داخل منحرف و کج شده و شکل طبیعی ندارد. این عارضه در اولین نگاه تشخیص داده می شود. و حتی قبل از تولد نوزاد توسط سونوگرافی قابل رؤیت و تشخیص می باشد. با وجود راحت بودن تشخیص این بیماری ، متاسفانه درمان آن همیشه به آسانی میسر نیست.

علت پا چنبری به درستی مشخص نیست ولی به نظر می رسد عدم تعادل بین عضلات اطراف مچ پا و کف پا در دوران جنینی می تواند در ایجاد آن مؤثر باشد.این بیماری ممکن است با در رفتگی مادرزادی مفصل ران نیز همراه باشد، پس در همه این بیماران باید مفاصل ران به دقت معاینه شوند.

از مهمترین تغییراتی که در پای کودک مبتلا به پا چنبری ایجاد می شود کوتاه شدن تاندون ها یا زردپی های پشت پا و سمت داخلی مچ پا و کف پا است. در پشت پا و سمت داخل مچ پا غلاف تاندون ها کوتاه و ضخیم می شوند، کپسول مفاصل این نواحی کوتاه شده و عضلات پشت ساق و کف پا هم کوتاه و لاغر میشوند. به این ترتیب تغییراتی در شکل مفاصل مچ و کف پا هم به وجود می آید.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۱۹
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۶ ب.ظ

مالت فینگر (انگشت چکشی دست)

مالت فینگر (انگشت چکشی دست) ، انگشت بیس‌بال نیز نامیده می‌شود. در این عارضه ، انگشت دست به علت پارگی رباط اکستانسور دچار آسیب و تغییر شکل می‌شود و هنگامی اتفاق می‌افتد که مفصل انتهایی انگشت صدمه می‌بیند و تاندون پشت انگشت از عضلات اتصال آن جدا می‌شود. هنگامی که یک جسم مانند توپ با ضربه به نوک شصت یا انگشتان دیگر دست برخورد کند، رباط انگشت پاره می شود و گاهی اوقات اگر نیرو زیاد باشد، استخوان نیز همراه با تاندون کشیده می‌شود که باعث می‌شود شصت یا سایر انگشتان دیگر قادر به صاف شدن نباشند. مالت فینگر(انگشت چکشی دست) معمولاً یک آسیب ورزشی است و بازیکنان بیس بال، والیبال و بسکتبال به‌طور مرتب با آن روبه‌رو می‌شوند. البته این عارضه به علت شکستن یا بریده شدن انگشت در انواع خاصی از مشاغل نیز ایجاد می شود.

 

انواع آسیب مالت فینگر(انگشت چکشی دست)

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۱۶
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۱ ب.ظ

انگشت چکشی پا

انگشت چکشی پا به تغییر شکل انگشتان پا به حالتی که انگشت پا به سمت پایین خم‌شده و حالتی شبیه حلقه به خود می‌گیرد و دیگر فرم مستقیم قبلی خود را ندارد، گفته می شود. این تغییر شکل در هر انگشتی از پا رخ می دهد ولی اغلب انگشت دوم یا سوم پا دچار این عارضه می شوند. در واقع انگشت چکشی زمانی رخ می‌دهد که مفصل میانی انگشت پا خم (منقبض) می‌شود.

این عارضه ممکن است از بدو تولد وجود داشته باشد، اما معمولاً در طی زمان و در اثر پوشیدن کفش‌های نامناسب (مانند کفش‌های تنگ، پاشنه‌بلند، نوک‌تیز) و یا آرتروز شکل می‌گیرد و در بیشتر موارد قابل‌درمان است.

 

انواع انگشت چکشی پا

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۱۱
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۷ ب.ظ

مورتون نوروما

مورتون نوروما التهاب، تورم، ضخیم شدن یا بزرگ شدن عصب بین استخوان‌ها و انگشتان پا (استخوان‌های متاتارسال) است. به این بیماری  نورومای اینترمتاتارسال نیز گفته می‌شود که باعث ضخیم شدن استخوان‌های انگشتان سوم و چهارم پا می‌شود،گاهی این اتفاق بین انگشتان دوم و سوم پا نیز می‌افتد.

این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که استخوان‌های متاتارسال، (نوروما) عصبی را که در فاصله باریک بین انگشت‌ها قرار دارد تحت فشار قرار می‌دهند. در صورتی که این بیماری تحت درمان قرار نگیرد، باعث درد شدید و سوزش در کف پا می شود که با گذشت زمان تشدید می‌شود. زمانی که شخص راه می‌رود یا روی کف پا می‌ایستد یا کفش پاشنه بلند می‌پوشد درد بیشتر شده و ممکن است به نزدیکی انگشتان پا گسترش یابد.

 

علل ابتلا به مورتون نوروما چیست؟

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۰۷
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۳ ب.ظ

تاندونیت دکرون

تاندونیت دکرون یک بیماری دردناک است که تاندون‌های واقع شده در کنار انگشت شصت دست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این بیماری غلاف بعضی تاندون‌های اطراف مچ دست دچار التهاب شده و درنتیجه حرکات مچ دست دردناک می‌شود. این بیماری با درد و تورم در ناحیه مچ دست همراه است.

درصورتی‌که بیماری دکرون درمان نشود، ممکن است استفاده از دست و مچ دست برای فرد دشوار گردد، همچنین دامنه حرکتی مچ دست نیز کاهش می‌یابد.فردی که به این عارضه مبتلا می شود، هنگام چرخاندن مچ دست، گرفتن اشیاء و یا مشت کردن انگشتان، دچار درد و ناراحتی خواهد شد.

اگرچه علت دقیق بروز این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از شایع ترین علل دکرون که از آن با عنوان بیماری تاندون ها نیز یاد می شود، حرکت زیاد مچ دست است که موجب التهاب تاندون های انگشت شصت و غلاف آنها می شود. هرگونه فعالیتی که نیاز به حرکت تکراری دست و یا مچ دست داشته باشد مانند (باغبانی، بازی گلف، ورزش‌های وابسته به راکت یا بلند کردن و نگه‌داشتن کودک) می‌تواند شرایط بیمار را بدتر کنند.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۸:۰۳
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۵۹ ب.ظ

توانبخشی پس از زایمان

توانبخشی پس از زایمان به دلیل آسیب‌هایی که بسیاری از زنان پس از زایمان بر اثر فشار و تغییرات هورمونی دچار می شوند، (مانند افتادگی اندام‌های لگن و بی‌اختیاری ادرار استرسی) ضروری است.

اختلال عدم کنترل ادرار در خانم‌ها پس از زایمان علاوه بر تأثیرات فیزیکی مانند عفونت ادراری منجر به بروز افسردگی و عدم اعتماد به نفس آن‌ها بخصوص در رابطه زناشویی می شود.

کشیده شدن عضلات کف لگن در طول بارداری و زایمان، وزن جنین داخل رحم و ترشح هورمون‌هایی که موجب شل شدن عضلات و رباط‌ها می‌شوند و همچنین انقباض‌های شدید در هنگام زایمان موجب وارد شدن فشار به این قسمت از بدن می‌شود. زمانی که عضلات کف لگن آسیب می‌بینند یا ضعیف می‌شوند، ممکن است که فرد کنترل کمتری به مثانه و مقعد خود داشته باشد و دچار بی‌اختیاری ادرار ، خارج شدن بی‌اختیار باد و یا در موارد نادری، بی‌اختیاری مدفوع شود.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۷:۵۹
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۵۴ ب.ظ

بی اختیاری ادرار و مدفوع

منظور از بی اختیاری ادرار و مدفوع دفع ناخواسته ادرار، مدفوع یا گاز است که بسیاری از افراد ناتوان جسمی و روحی از این عارضه رنج می‌برند.

بی اختیاری ادرار

زمانی که عضلات مثانه که کنترل جریان ادرار را به عهده دارند به طور غیرارادی منقبض یا شل شوند و باعث ریزش یا عدم کنترل ادرار شوند، فرد دچار بی اختیاری ادرار می شود. هر یک نفر از ده نفر افراد بالای 65 سال به این عارضه مبتلا می شوند. بی‌اختیاری ادرار به‌خودی‌خود یک بیماری محسوب نمی‌شود اما می‌تواند نشانه وجود یک بیماری زمینه‌ای باشد.

 

علل بی‌اختیاری ادرار

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۷:۵۴
کلینیک تخصصی نشاط
چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۴۹ ب.ظ

الکترواکوپانکچر

الکترواکوپانکچر نوعی طب سوزنی همراه با عبور جریان الکتریکی از سوزنها (به منظور تحریک بافت عصبی و تقویت خاصیت طب سوزنی) می باشد.

و برای تسکین درد، توانبخشی و درمان بیماریها به کار برد.

در هر جلسه از یک زوج تا حداکثر شش زوج نقطه را طبق تشخیص پزشک می توان به دستگاه  وصل کرد که زمان آن نیز تابع طول مدت قرار داشتن سوزنها یا کمتر با نظر پزشک می باشد.

پزشک با توجه به شرح حال بیمار و معاینه بالینی تشخیص بر استفاده از این روش درمانی را داده، نقاط حساس و دردناک را در مسیر مریدین ها شناسایی می کند و نقاط مورد نظر خود را برای سوزن زدن انتخاب می کند.

موارد کاربرد الکترواکوپانکچر

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۷:۴۹
کلینیک تخصصی نشاط