کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی نشاط

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی نشاط کرج

کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی نشاط

کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی نشاط کرج


مرکز طب فیزیکی نشاط با تمرکز بر بیماری های مفاصل، استخوان و ستون مهره ها با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در خدمت بیماران محترم می باشد. مرکز توانبخشی نشاط با تمرکز بر توانبخشی بیماران دچار سکته مغزی، ضربه های مغزی، ام اس، سی پی و ضایعات نخاعی در بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در خدمت بیماران محترم می باشد.
آخرین مطالب
سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵ ق.ظ

چرا کودک من دیر شروع به صحبت کردن می کند؟

 

علل تأخیر در گفتار کودکان چیست؟

امروزه یکی از شایع ترین اختلالات در میان کودکان تأخیر در گفتار است.
به صورت طبیعی کودک در یک سالگی شروع به بیان کلمات می کند و تا ٢سالگی رشد خزانه ی واژگانی ادامه دارد و از دو سالگی ترکیبات دو کلمه ای در گفتار کودک مشاهده می شود، که در پسرها سن درک و بیان کلمات بالاتر است زیرا به صورت طبیعی پسر ها دیرتر از دختران شروع به صحبت می کنند.
اما امروزه به دلیل کمبود ارتباطات کلامی و کاهش جمعیت خانواده و سبک ارتباطی خاص خانواده ها اکثرکودکان در شروع گفتار تأخیر دارند.
گاهی مشاهده می شود که کودکان تا سن ٣سالگی شروع به بیان کلمات نکرده اند علی رغم اینکه درک و شناخت خوبی دارند.
با استفاده از گفتار درمانی میتوان به ارزیابی و درمانِ درک و شناخت و مهارت های پیش کلامی و گفتاری کودکان پرداخت و سرعت رشد گفتار و زبان کودکان را افزایش داد ،افزایش خزانه ی واژگانی راتسریع کرد و سن شروع گفتار را به سن طبیعی نزدیک کرد.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی